تانکرسازی میلاد

جلوگیری از وجود جلبک در تانکر

یکی از مسائلی که در انتخاب تانکر مخصوص منازل بایستی به آن توجه داشته باشید سایز و میزان جایگیری آن است . که اصولا برای منازل تانکر آب ۳۰۰ لیتری توصیه میشود. مخازنی که در منازل استفاده میکنید نگهداری در محیط های تاریک و یا مایعات نفتی ، شیمیایی  هیچ مانعی ندارد . یکی از قسمت هایی که در هنگام خرید تانکر بایستی به آن توجه داشته باشید این است که اتصالات و انشعابات تانکر را حتما از فروشنده دریافت نمایید.

یکی از مشکلاتی که مخازن آب دارند این است که امکان جلبک زدن وجود دارد اما جای نگرانی نیست.

رشد جلبک و سایر میکروارگانیزم ها تا حدود زیادی به وجود نور وابسته است. وجود جلبک در آب، علاوه بر تغییر طعم آن باعث ایجاد بیماری های گوارشی نیز می­شود

زیرا روش هایی وجود دارد که از جلبک زدن تانکر جلوگیری میکند. یکی از این پیشنهادات دفن کردن تانکر در زیر زمین است که تضمین می کند هیچ نوری به داخل آب ذخیره شده نمی رسد و میزان دمای آب نیز کمتر می شود.

روش دیگر انتخاب یک مخزن آب که داخل آن بسیار صاف و هموار است که آن هم در این راستا میتواند انتخاب خوبی باشد.

میتوان مواد شیمیایی خاصی بمنظور از بین بردن یا مهار رشد جلبک، به مخزن آب اضافه کرد اما مطمئن شوید که آب مورد استفاده از مخزن برای حذف هرگونه مواد شیمیایی فیلتر می شود.

مطمئن شوید که هیچ گونه سوراخ یا دریچه ای که باعث ورود نور به داخل مخزن می شود، وجود ندارد.

یکی از ویژگی های مخازن آب در طراحی آن است که سطوح داخلی پانل های مورداستفاده در مخازن کیوبیک، به شکل محدب برجسته ساخته شده اند. این نوع طراحی، علاوه برآنکه باعث بهبود آب بندی مخزن در محل اتصال پانل ها می شود، باعث می شود خروج آب از داخل مخزن به صورت هدایت شده و کامل صورت گیرد.