تانکرسازی میلاد

جوشکاری صحیح تانکر

در ساخت تانکر نیازمند ابزار آلاتی است و همچنین دارای دو روش است که توسط متخصصان و مهندسان صنعتی انجام میشود . این دو روش تنها در ساخت تانکر ذخایر نفتی مورد استفاده قرار میگیرد که روش اول یا همان روش سنتی مونتاژ یک مخزن از کف (Bottom) به رأس (Top) با استفاده از جرثقیل و داربست‌ها (Scaffolds) است.
در روش دوم، مخزن از بالاترین ورق پوسته ( Shell) تا پایین‌ترین ورق با استفاده از سیستم جک هیدرولیکی (Jacking Method) ساخته می‌شود.

در همین سالهای اخیر یک مهندس آرژانتینی توانسه با روشی نوین با استفاده از ابزارهای هیدرولیکی و جوشکاری اتوماتیک فرآیند ساخت مخزن را در جهت بالابردن سطح ایمنی و کیفی سرعت بخشد . در این روش هیچ نیازی به جوشکاری اجزاء مختلفی از قبیل پشت بندها، براکتهای داربست‌ها و ملحقات موقت که بدنه را گرد و ثابت نگاه می‌دارند نیست.

جوشكاري صحيح و مناسب مخازن ذخيره از اهميت ويژه اي برخوردار است چرا كه يك مشكل جزئي در محل اتصال اجزا اين تانکر در هنگام استفاده و بهره برداري مي تواند باعث هدررفتن سرمايه و سلب امنيت گردد. لذا كنترل كيفيت و بازرسي ساخت اين مخازن بايستي مورد توجه قرار گيرد اگر نكات ويژه مربوط به ساخت مخازن به درستي بكار گرفته نشود مخزن ساخته شده علاوه بر نماي ظاهري نامطلوب داراي كيفيت پاييني بوده و عمر بهره برداري كوتاهي خواهد داشت.