تانکرسازی میلاد

مخازن ایستاده کویل دار

تولید انبوه مخازن کوئل دار

منبع کویل دار نوع دیگری از منابع جهت تامین آب گرم مصرفی ساختمان می باشد که بجای منابع دو جداره در موتور خانه نصب می شود.منبع کویل دار دارای یک کوئل مسی شامل لوله های رفت و برگشتی بوده که آب داغ و یا بخار بویلر در آنها جریان دارد و از طریق تماس آن با آب داخل منبع، آنرا گرم می کند. جنس دیواره منابع دوجداره، گالوانیزه بوده و ضخامت آن بر اساس فشار سیستم انتخاب می شود. منابع دوجداره بر حسب نیاز جهت نصب بصورت افقی و عمودی ساخته می شوند. برتری منبع کویل دار نسبت به منبع دوجداره ، آسودگی تعمیرات آن بدلیل تک جداره بودن ( در صورت نشت) و راندمان بالاتر کاری بدلیل وجود منبع حرارتی داخلی آن می باشد.

ویژگی ها :

تامین آب گرم مصرفی ساختمان

سهولت انجام تعمیرات و نگهداری

راندمان بالاتر نسبت به منابع دوجداره

منابع کویل ­دار (Domestic Hot Water)، مخزنی است جهت تامین آب گرم بهداشتی که از آب گرم یا بخار خروجی بویلر، برای گرم کردن آب سرد ورودی شهر استفاده می کند. این آب گرم یا بخار خروجی از بویلر، در داخل کویل حرارتی از چند شاخه لوله رفت و برگشتی گردش نموده و پس از تبادل حرارت با دیوار لوله های آن از کویل خارج می گردد.تبادل حرارت انجام شده باعث گرم شدن لوله (مسی، استیل، … ) شده در نهایت منجر به گرم شدن آب سرد خاج لوله که آن را احاطه کرده است می شود.

جنس منبع کویل دارعموما از ورق گالوانیزه می باشد اما در صورت استفاده از ورق سیاه (فشارهای بالاتر) داخل منابع را با پوشش اپوکسی می­ پوشانند. ضخامت ورق فولادی بکار رفته در منابع نیز بر حسب فشار کاری دستگاه، دمای کاری و ضریب خوردگی آب بر اساس استاندارد مخازن تحت فشار محاسبه می‌شود. این مخازن در دو نوع عمودی و افقی بر حسب محل نصب آنها بکار گرفته می‌شود.

انتخاب نوع منبع کویل دار

انتخاب منابع کویل دار بر اساس محل مصرف و نوع مصرف به دو دسته کلی افقی و ایستاده تقسیم می شود. منابع کویل دار گاهی دارای یک کویل و بعضا دارای دو کویل حرارتی هستند. در انتخاب نوع منبع کویل دار، فضا و ابعاد موتورخانه مهمترین عامل می باشد و بسته به محدودیت های موتورخانه این منبع انتخاب می گردد.

منبع کویل دار بر دو نوع است که بر اساس سفارش مشتری و محل نصب ساخته می شود:منبع کویل دار افقی و منبع کویل دار ایستاده.
این منبع کویل دار به دلیل اینکه از یک بدنه ساخته شده و در صورت بروز مشکلاتی مثل ترکیدگی و رسوب گرفتگی و پوسیدگی می توان آن را تعمیر کرد نسبت به دستگاهای دیگر تولید کننده آب گرم بهداشتی مثل منابع دوجداره برتری دارد.و افت حرارتی این منبع به دلیل وجود کویل که منبع اصلی انتقال حرارت است در درون منبع بسیار کم است.