تانکرسازی میلاد

مخازن حمل آب

مخزن حمل آب

جهت نگهداری و ذخیره سازی آب شرب بهداشتی ، آب تصفیه شده ، مخزن آب در مجتمع های مسکونی و کارخانجات ، آبرسانی روستایی ، آبیاری قطره ای ، مخازن آب کشاورزی ، پرورش ماهی به روش سیلویی ، مخزن آتشنشانی ، تانکر حمل آب پشت کامیون و کاربری های گسترده ی دیگر مورد استفاده قرار می گیرد

در ساخت مخزن آب از گرانول های فود گرید استفاده می شود که ۱۰۰ % مناسب نگهداری آب و انواع مواد غذایی می باشند ، از این مخزن جهت ذخیره آب شرب در مجتمع های مسکونی و شهرک ها ، کارخانجات و کارگاه ها استفاده می شود . برخی از کاربری های مخزن ده هزار لیتری پلی اتیلن مازندران به شرح زیر می باشد :
مخزن آب کشاورزی
مخزن آبیاری قطره ای
مخزن نگهداری انواع سوخت ، نفت و گازوئیل
مخزن آبرسانی روستایی
مخزن آب مجتمع های مسکونی و تجاری
مخزن آتشناشانی
و …

از جمله مزایای آن می توان به موارد زیر اشاره نمود :
کاملا بهداشتی به دلیل استفاده از مواد فود گرید
قیمت مناسب ، کیفیت بالا ، بیشترین مدت زمان گارانتی ، بیمه بودن مخازن
مخازن ضد جلبگ و ضد بو
هیچگونه تغییری در خواص فیزیکی و شیمیایی آب داخل مخزن ایجاد نمی شود
آب داخل مخازن پلی اتیلن ، جلبگ نمی زند ، بو نمی گیرد ، طعم آن عوض نمی شود ، رنگ آن تغییر پیدا نمی کند

تانکرهای آب‌رسانی جهت انتقال آب شرب به مناطقی که دسترسی به آب آشامیدنی وجود ندارد، استفاده می‌گردد.

طبق توصیه سازمان بهداشت جهانی (WHO) و به منظور جلوگیری از شیوع بیماری‌ها و انتقال عوامل بیماری‌زا خصوصا در فصول گم سال که میزان مصرف آب افزایش می‌یابد، رعایت نکات بهداشتی در خصوص تانکرها و منبع آبی که جهت انتقال استفاده می‌شود، ضروری است. بنابراین تانکرهای آب‌رسانی قبل از استفاده باید تمیز و گندزدائی شوند و در حین این عمل نکات ایمنی و بهداشتی نیز رعایت گردد.
تانکرهای مورد استفاده جهت آب‌رسانی نباید به منظور حمل و انتقال سایر مواد غیر از آب شرب استفاده شوند و باید دارای ویژگی‌های خاصی باشند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به استاندارد بودن جنس تانکر، دارا بودن تجهیزات مورد نیاز، طراحی مناسب تانکرها جهت تمیز کردن و گندزدائی آنها و حفاظت در برابر آلودگی‌ها اشاره نمود.
نگهداری تانکرهای آب‌رسانی و تجهیزات آنها از نکات حائز اهمیت می‌باشد. انجام آزمایش آب تانکرها به‌طور منظم جهت کنترل کیفیت باکتریولوژیکی و هم‌چنین کنترل میزان کلر باقی‌مانده از مسائل بسیار مهم و قابل توجه می‌باشد.